Fijn dromen met Puckababy

In mijn vorige blogpost heb je al kunnen lezen dat de eerste maanden van Zoë niet makkelijk waren. Ze huilde erg veel en slapen wilde ze in het begin alleen op mijn borst of in mijn armen.

Van een vriendin kreeg ik de tip om eens de Puckababy Piep te proberen. Ik mocht hem van haar lenen en vanaf het eerste moment waren we er super blij mee. De Piep gaf dat geborgen gevoel dat zij zo nodig had om zich veilig te voelen en in slaap te kunnen vallen maar zat niet zo strak als veel andere inbakerdoeken waarvan ze juist heel boos werd.

Na de Piep schaften we ook de mini aan, de grotere versie voor baby’s van 3 tot 6 maanden.

De slaapzakken blijven erg mooi, zijn makkelijk te wassen en ook snel weer droog.

Toen Zoë 6 maanden was, was het tijd om ons te oriënteren op iets nieuws omdat je vanaf dan je baby niet meer mag inbakeren vanwege het draaien.

We probeerden de Mini af te bouwen door de speciale ritsjes bij haar armpjes open te doen zodat één of beide armpjes vrij waren tijdens het slapen maar Zoë werd hierdoor weer erg onrustig. Constant trok ze haar speen uit haar mondje, waar ze dan vervolgens heel boos om werd. Ze maaide in de rondte met haar armpjes en hield zichzelf wakker.

Omdat het merk Puckababy ons zo goed beviel viel ons oog al snel op de 4 seizoenen slaapzak  €99,- voor een slaapzak, het is nogal wat maar als je leest dat ze er tot tweeënhalf jaar inpassen is het het wat mij betrefd zeker waard!

Vooral ook het feit dat er handschoentjes bijzaten leek mij ideaal.

Ik kocht hem zelf in de kleur Dottie en kreeg van Puckababy in ruil voor het delen van mijn eerlijke ervaringen met jullie de Gold.

img_8402
Dat ze bij Puckababy van de details zijn blijkt wel als je de prachtige verpakking ziet waarin ik de slaapzak ontving.

 

En wauw, gelijk vanaf de eerste keer dat ze hem aankreeg zien we aan haar dat ze rustig wordt zodra we hem dichtritsen. Ze kan prima bewegen maar heeft wel een heel fijn geborgen gevoel en de handschoentjes zijn perfect tegen het probleem van de grijpgrage handjes. 😉

img_8660_bewerkt-1img_8665_bewerkt-1img_8629_bewerkt-1

De kwaliteit van de zakken is weer zoals we van Puckababy gewend zijn, super goed! Prachtig afgewerkt tot in de kleinste details. Hij is helemaal aan te passen aan ieder seizoen.

Kortom, ben jij zwanger/mama en/of op zoek naar een top (kraam)cadeau? Kijk zeker eens op de site en gun jouw kleintje (en jezelf) ook vele rustige uurtjes slaap.

Liefs, Henriëtte

Geef een reactie

