PARTYTIME!

Terwijl ik al maanden grootse plannen had voor ons feestje was mijn feeststemming de laatste weken ver te zoeken. Gelukkig kreeg ik er een paar dagen vantevoren toch weer zin in, het was een fijne afleiding maar het is iets minder geworden dan ik eerst van plan was.

De XL ballon kocht ik bij The cherry on top het hoedje is een gratis printable van The cherry on top.

image image image image

In plaats van standaard taart maakte ik cake met aardbeien en slagroom en monchou in olvarit potjes. De cake met aardbeien en slagroom zijn heel makkelijk te maken. Ik bakte de avond ervoor een boeren cake van Koopmans, die waar je alleen nog zelf eieren en boter aan toe hoeft te voegen. Op de dag zelf klopte ik 2 bekertjes slagroom met iets minder suiker dan er op het bekertje werd aangegeven. Deed het vervolgens in een plastic puntzak waar ik het puntje vanaf knipte, zo heb je een goedkope (of gratis, even vragen in een winkel waar je snoep kunt scheppen) spuitzak die je na gebruik weg kunt gooien. De aarbeien waste ik, ik haalde de kroontjes eraf en sneed ze in stukjes. Dan kun je gaan vullen. Een laagje cake, dit hoeft echt niet zo netjes, een laagje slagroom spuiten en daarop stukjes aardbei. Je kunt zoveel lagen doen als jij wilt ik deed er van allemaal twee.

De monchou is een recept dat mijn moeder iedere verjaardag maakte. Hiervoor maal je één pak bastogne koeken fijn. Laat 125 gram margarine smelten in een steelpannetje, let op alleen smelten het moet niet bruin kleuren. Vervolgens meng je de kruimels door de boter en vul je ieder potje met de juiste hoeveelheid. Niet teveel aandrukken want dan gaat her vastzitten in het potje en krijg je het er lastig uit. Laat het goed afkoelen in de koelkast en mix ondertussen twee pakjes monchou met 100 g witte basterdsuiker. Klop vervolgens in een andere kom een halve liter slagroom stijf met een mixer. Hierna kun je de monchou met de slagroom gaan mengen. Dit doe je voorzichtig met een spatel. Ook dit mengsel zou je weer makkelijk in een spuitzak kunnen doen. Het best kun je dit vervolgens een nacht laten opstijven in de koelkast. De volgende dag doe je er kersenjam van Bonne Maman overheen en smullen maar!

image

Wij hebben er van genoten ik hoop jullie ook!

Liefs, Henriëtte

6 gedachten over “PARTYTIME!

  1. Bedankt voor de recepten! Ik ga ze ook zeker uitproberen. Hopelijk gaat het er net zo gezellig uit zien en bovenal lekker smaken 🙂 Mooie foto’s ook!
    Groetjes Sharon.

    Like

  2. Super! Dit recept ga ik echt onthouden,..bijna zoveel jaar getrouwd, dan hoop ik dit te maken voor onze gasten! Bedankt voor het delen en wie weet komt er een blogje over..;)!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    Like

Geef een reactie

