MAMA’S KOKOSKOEK

Mijn lieve moeder overleed tweeënhalf jaar geleden. Onze band was heel hecht en ik mis haar erg. Juist ook nu in deze moeilijke periode zou alles zo graag met haar willen delen.

Gelukkig heb ik nog een paar van haar heerlijke recepten. Dat geeft soms een klein beetje troost. De favoriet is haar kokoskoek.

Normaal bak ik altijd één grote maar laatst bedacht ik om eens kleintjes te bakken.

image image image image

Recept Mama’s kokoskoek

225 gram geraspte kokos

125 gram margarine

250 gram witte basterdsuiker

2 eieren

125 gram zelfrijzend bakmeel

Doe alles in een kom en kneed goed door tot een mooi deeg. Knip stukjes bakpapier uit en vul de vormpjes van een cupcakeblik.

Zet ze in een voorverwarmde oven op 170 graden en bak ongeveer 25/30 minuten.

Liefs, Henriëtte

3 gedachten over “MAMA’S KOKOSKOEK

  1. Een heerlijk recept met een mooie herinnering. Hoop dat ze dit je een beetje door deze tijd heen helpt. Ik ga ze snel eens proberen als onze keuken klaar is, de kokoskoek van de moeder van Henriëtte.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat maak je weer een prachtige foto’s en wat een fijne eetbare herinnering 🙂 ik denk regelmatig aan je en las net ook je andere bericht. Koester de herinneringen die je hebt op de fijne maak juist de minder fijne momenten en geef Cupido een dikke knuffel op dat moment 🙂 hopelijk gaat de zon snel voor jullie schijnen en breken er mooie tijden aan. Liefs Michelle diptywonen

    Like

Geef een reactie

